Okolo roku 1562 namaľoval flámsky renesančný umelec Pieter Bruegel the Elder obraz „Dulle Griet“, vyobrazujúci legendárnu postavu flámskeho folklóru známu ako Mad Meg. Rozhnevaná, šialenstvom poháňaná sedliacka žena na obraze vedie armádu žien do boja proti zlu. Obklopená príšerami sa vrhá do roztvorených úst pekla odhodlaná zničiť ho. Francúzska ilustrátorka, grafička a neúnavná kreslička Mad Meg bojuje s temnými stránkami súčasného sveta s rovnakým odhodlaním, avšak vyzbrojená len skicármi a ceruzkami...
Obaja rodičia Margot, ako sa Mad Meg vlastným menom volá, vyštudovali dejiny umenia. Malá Margot, zaháňala nudu obdivovaním diel Hieronymusa Bosha v rodičovskej knižnici a kreslením svojich vlastných detských fantázii. Po štúdiu na parížskej École des Beaux-Arts sa kresba stala jej hlavným vyjadrovacím prostriedkom. Kreslí všade a vždy. Jej ateliérom sú zoologické a botanické záhrady, či múzeá anatómie. Vo svojich dielach pritom dáva voľný priechod svojmu hnevu a rozhorčeniu z medzinárodného diania, či politiky. Neľútostne komentuje súčasné dianie vo svete, i keď vždy s veľkou dávkou štipľavého humoru. Svet jej kresieb je neľútostným obrazom súčasného sveta živeného neresťami spoločnosti, v ktorom najslabší sú drvení represívnym systémom. Je to svet, v ktorom sa grácie stávajú fúriami a lekcie anatómie striedajú lekcie pornografie.
Mad Meg sa na umeleckej scéne pohybuje od roku 2001. Po viacerých výstavách v rodnom Francúzsku, v Anglicku, Taliansku, či Čechách, sa s jej dielom bude môcť v piatok 16. mája o 19:00 zoznámiť i slovenské publikum.
Na výstave v topoľčianskom Multimediálnom priestore pre súčasnú kultúru Nástupište 1-12 pritom predstaví francúzska umelkyňa len jedno dielo... Monumentálna kresba Feast of Fools vznikala niekoľko rokov a jej základom sa stalo nespočetné množstvo skicárov plných štúdii. Deväť metrov široká a jeden a pol metra vysoká kresba Feast of Fools je ostrou kritikou súčasného sveta riadeného biznismenmi. Dielo, ktoré na prvý pohľad pripomína grotesknú verziu Poslednej večere Leonarda da Vinciho je v skutočnosti plné odkazov na historické umelecké diela od malieb Carravagia po fotografie Joela Petra Witkina. Je alegóriou, ktorá núti diváka zamyslieť sa nad stavom súčasnej spoločnosti.
Dielo bude v priestore Nástupišťa 1-12 vystavené do 30. mája. Po ukončení výstavy bude umiestnené priamo vo verejnom priestore podchodu pod Autobusovou stanicou v Topoľčanoch a stane sa jeho trvalou súčasťou.
Vernisáž k výstave Feast of Fools umocní temnou atmosférou a hudbou pohybujúcou sa na rozhraní ambientu a doomu projekt umelcov Borisa Sirku a Nenada Brankovića, БРАДА / BRADA