FOM (Follow Original Message) (vydavateľstvá: Vinyl Digital, Cheeba Cheeba records, Ajlavmjuzik)FOM je hudobník a producent z Topoľčian, venuje sa produkovaniu inštrumentálnych hip-hopových beatov samplovaných starým soulom a jazzom. Jeho album Lo-Series vyšiel počas leta 2019 pod nezávislým hudobným vydavateľstvom ajlavmjuzik ako prvý diel beatovej série New Beats On The Block. Hudobný koncept sa radí medzi Lo-Fi hip-hop. Sú to v podstate inštrumentálne beaty, ktoré sú špecifické nízkou sound kvalitou, rozladenosťou a špinavosťou. Tomuto štýlu na Slovensku sa venuje veľmi málo ľudí. Vo svete je však populárny. Lo-Fi (alebo Low Fidelity, Low Quality) sa prejavuje aj v techne a house. Lo-Fi hip-hop má najväčší "hype" v Japonsku, odkiaľ v podstate prišiel a taktiež v Nemecku, kde je Lo-Fi kultúra tiež veľmi silná.FOM sampluje 70. roky, jazz a soul, niekedy prvopočiatočného elektroniku, ktorú tvorí čisto v softvéri.
Adrian Myhr / Michaela Antalová- Zvony /fujara, kontrabas, terénne nahrávkyAlbum Zvony je unikátnym spojením folklórnych inšpirácií a terénnych nahrávok osobitného slovensko-nórskeho dua, ktoré tvoria hráčka na fujare Michaela Antalová a hráč na kontrabase a harmóniu Adrian Myhr."Zaujímavou novinkou v katalógu vydavateľstva Hevhetia je meditatívna, zvukovo tradičná, no obsahovo veľmi súčasná a nadčasovo znejúca nahrávka Zvony." - hudba.sk"Tak tohle album je zjevení! I když se od těchto navýsost tvůrčích hudebníků dalo očekávat něco skvělého, přesto jejich společné dílo překonalo i ty nejsmělejší představy!Marně si vybavuji nějakou jinou nahrávku z té přehršle muziky, kterou jsem dosud slyšel, kde by někdo uchopil folklór takovým moderním, přesto čistým, autentickým způsobem! Aniž by ten ztratil duši, srdce a opravdové lidské emoce." - Ján Hocek
Vrtačky po desiatej hodine je experimentálny a noiseový hudobný projekt Ľubomíra Panáka (DRAKH), slovenského programátora, fotografa, hudobníka a zvukového umelca (od roku 2008). Na slovenskej experimentálnej hudobnej scéne pôsobí aj ako živý DJ a autor remixov. Je členom slovenskej elektronickej skupiny ANGAKKUT a hrá na dudy, fujaru, flautu a fujary vo folklórnom súbore GYMNIK. Jeho fotografie zobrazujú prevažne mestské priestory a jeho (interaktívne) digitálne diela využívajú intermediálne prepojenia a počítačové možnosti.
Spolu so Zuzanou Husárovou vytvoril niekoľko digitálnych interaktívnych diel. Ich diela prekračujú hranice médií a zaoberajú sa interaktivitou, počítačovými možnosťami, skúsenosťou s naratívnosťou, emocionalitou a haptikou v postdigitálnom veku. Ich diela sa objavili vo viacerých amerických časopisoch, napríklad Drunken Boat a BathHouse Hypermedia Journal.
MUŽ V SKAFANDRI / Miroslav Tóth a kol.
Sci-fi video opera voľne inšpirovaná príhodami amerického kozmonautačeskoslovenského pôvodu Eugena Cernana (1934-2017). Ten je dodnesposledným človekom, ktorý bol na Mesiaci, a to v roku 1972 ako členvesmírnej expedície Apollo 17. Na výprave mal aj československúvlajku, ktorú potom v roku 1974 na svojej neoficiálnej a utajovanejnávšteve Československa daroval Astronomickému ústavu Akadémie viedSR.
námet & hudba: Miroslav Tóth (SK)réžia & light design: Jan Komárek (CZ)účinkujú: Emese Kovács, Pasi Mäkelähudobníci: Monika Knoblochová - čembalo, Péter Magyar, Péter Szeifert,Mikuláš Havrila - trombóny, Marek Buranovský - basgitara, MiroslavTóth - elektronikaprodukcia: Projekt Batyskaf (SK)dramaturgia & spolupráca na librete: Michaela Rosováscénografia: Lenka Kuchárekovákamera: Viera Čákanyová, Miroslav Tóth
minutáž: 70 min.
Stroon & DevKid - Temple Timbre EmbersDalibor Kocian a a.k.a. Stroon: predstaví naživo album Temple Timbre Embers. „Chrámové žeravé uhlíky¨, ktoré vyšli pod Deadred Records / Starcastic Records vo forme oranžového vinylu.V kompozícii a zvuku ôsmich skladieb je snaha o zachytenie majestátnosti, veľkoleposti ahutnosti organovej hudby, ktorú chce bezprostredne ponúknuť divákom formou zážitku počas festivalu. Stroon spolupracuje so známym výtvarníkom a grafickýmdizajnérom Jánom Šickom a.k.a. DevKid, ktorý je aj autorom úchvatnej vizuálnej show počas live podujatí, ktorá sa predstaví večer počas festivalu Kvantum na lúkach pod Topoľčianskym hradom.
Za projektom Barcode DJ’s stoja slovenskí súčasní umelci Jakub Pišek a Beáta Kolbašovská, intermediální experimentátori z kolektívu NANO VJs, hrajúcich na čiarové kódy, ktoré sa dajú nájsť na obaloch produktov v regáloch obchodov, či medzi odpadkami v kontajneroch či náhodné nájdené v lese. Vytvárajú surreálne asociácie medzi zvukom pokladní a jednotlivými produktmi, prinášajúc environmentálny kontext na pozadí chaotických noisových mračien, podložených tvrdými beatmi. Audiovizuálny výstup môže prechádzať cez agresívnu nelogickú spleť samplov až do ucelených štruktúr limitovaných počtom dostupného tovaru. Zahrajú na konci podujatia a počas dňa bude určená špeciálna zberná kontajnerová nádoba na odpadky z obalov. Diváci a návštevníci budú môcť participovať v samotnom hudobnom vystúpení a to tým, že sa zapoja do výzva na lov odpadkov v lese, ktoré kolektív Barcode DJs ďalej hudobne zrecyklujú a vystúpením sa uzavriet festival Kvantum.