Ako predlohy svojich malieb si Chrienová vyberá predovšetkým billboardy, plagáty, reklamné panely, či videá z databázy Youtube. Zameriava sa pritom na obrazy, ktoré sú nejakým spôsobom prekryté, poškodené alebo narušené nepredpokladaným zásahom vonkajšieho prostredia. Ich fotografický záznam slúži autorke ako východisko pre výstupy v maliarskom médiu.
Zásadným je pre ňu hľadanie momentov, kedy sa tieto obrazy nepredvídateľne menia, vrstvia apremieňajú. Jej zámerom je vytrhnúť obrazy ideálu krásy z pôvodného významového kontextu a týmmeniť a negovať ich funkciu. Chrienovej maľby náhodných konfigurácií vizuálneho smogu slúžia akopamäťové stopy, ktorých trvácnosť a naliehavosť kladie otázky o pôvode a hodnote vizuálnych zobrazenía ich vzťahu k realite. Sú jednak konštatovaním - apropriáciou danej časti vizuálneho prostredia, nozároveň sú aj otázkou o povahe takýchto obrazov a aj o tom, čo tieto obrazy reprezentujú a čoho súnositeľmi. Tento proces výberu a maliarskej interpretácie obrazov možno pomenovať aj ako „destiláciu“vizuálneho smogu“ na základe intuície, náhody, či estetickej inklinácie.
Daniela Chrienová je absolventkou Akadémie umení v Banskej Bystrici, kde študovala maľbu uprofesora Stanislava Balka. Počas štúdia absolvovala zahraničnú stáž v Poľskej Vroclavy na AkademiaSztuk Pieknych. V roku 2012 úspešne obhájila doktorát z voľného výtvarného umenia.
Súčasťou vernisáže k výstave „Nedokonalé obrazy dokonalosti“ bude predstavenie prvej pracovnej verzie spoločného projektu hudobníka a skladateľa Fera Királya a slovenskej umelkyne Zuzany Žabkovej, To (be) follow(ed).
Hudobno-tanečné predstavenie To (be) follow(ed) stavia do vzájomného dynamického vzťahu hudbu
a ľudské telo. Tento vzťah sa stal impulzom k analýze témy „vodca – nasledovateľ“, s ktorou duo
v spoločnom diele experimentuje. Idea performance vychádza z klasického modelu, kde hudobník je vodcom a tanečník nasledovateľom, ktorý vychádza z fyzikálne dominantného postavenia sónickej percepcie voči vizuálnej. V priebehu predstavenia sa však tieto role obracajú a transformujú do rôznych kombinácii. Umelci si navzájom vytvárajú a narúšajú teritoriálne hranice, ktoré definujú meniaci sa vzťah oboch účinkujúcich. Svoje živé vystúpenia riešia za použitia opensource softvéru, vlastnoručne vyrobených pohybových senzorov a nájdených objektov, ktoré sú použité ako ovládače, či hudobné nástroje a sú schopné komunikácie s pohybom tanečníčky.
Predstavenie To (be) follow(ed) vzniká v produkcii Nástupišťa 1-12 ako súčasť medzinárodného projektu Regular Line a bude mať premiéru tento rok v júly na medzinárodnom festivale súčasného umenia FRINGE v americkom Santa Cruz.